Translate

10 Nisan 2017 Pazartesi

KUŞ

Bir Gün yaralı bir kuş Hz.Süleyman'a gelerek kanadını kıran dervişten şikayetçi olur . Dervişi bulup getirirler . 
" neden bu kuşun kanadını kırdın ?" diye sorar . 
Derviş şöyle bir savunma yapar :
 " Sultanım , kuşu avlamak istedim , kaçmadı .Yaklaştım , yine kaçmadı . Yakalayacağım anda kaçmaya çalışınca kanadı kırıldı ."
Hz. Süleyman :
" Derviş haklı . Niçin kaçmadın ? " diye sorar .
Kuş : 
" Onu derviş kıyafetinde gördüğüm için kaçmadım .Avcı olsa hemen kaçardım . Derviş olmuş birinden bana zarar gelmez diye düşündüm ." 
Hz. Süleyman bu savunmaya karşılık ; 
" Kuş haklı , hemen dervişin kolunu kırın " diyerek emir verir .Kuş buna itiraz edince 
Hz. Süleyman ; " neden ? " diye sorar . 
Kuş izah eder : 
" Dervişin kolunu kırarsanız , kolu iyileşince yine aynı şeyi yapabilir .KUŞLARI KANDIRIR ; AVLAR . ONUN ÜZERİNDEKİ DERVİŞ KIYAFETİNİ ÇIKARIN Kİ KUŞLARI BİR DAHA BU DERVİŞ ELBİSESİYLE KANDIRAMASIN ! " 




Hiç yorum yok: